سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ | Tue 21 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۳۹:۵۲

گزارش وضعیت اسفناک دریای خزر جهانگیر شد

باشگاه خبری فراساحل: افزایش غلظت آلاینده‌ها، تغییر شکل رودخانه‌ها، افزایش نسبت هیدرولوژکی از مسائلی است که موجب ایجاد نگرانی درباره شرایط محیط زیستی دریای خزر شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر با بیان اینکه بیش از 130 رودخانه به این دریا منتهی می‌شوند، اظهار کرد: بنابر گزارش برنامه محیط زیست ملل متحد وضعیت زیست محیطی دریای خزر بسیار اسفناک است که گزارش آن در سطح دنیا منتشر شد. داریوش یوسفی کبریاخاطرنشان کرد: دریای خزر 10 میلیون سال قدمت دارد و از سال 56 تا 74 با افزایش 2.5 متری رو به رو شد که البته در سال های گذشته حدود 70 سانتی متر با کاهش ارتفاع شده است. وی با اشاره به اینکه دو دسته دلیل نوسانات دریایی وجود دارد، گفت: یکی از دلایل مربوط به ریخته شدن آب رودخانه‌ها و کمبود آن است و همچنین دلیل دیگر به شرایط جغرافیایی مربوط می‌شود.

یوسفی با اشاره به اینکه متوسط پیشروی دریا نزدیک به 190 متر بود که در شهر ایزدشهر نزدیک به 300 متر به سطح زیر آب دریا رفته است، گفت: مهم‌ترین نگرانی افزایش آب دریای خزر کاهش تراز آب دریا بالغ بر 3 متر در روسیه بوده که دچار بحران اقتصادی شد. مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر با بیان اینکه پیشروی آب موجب تخریب و خسارت فراوان به تاسیسات شهری ‌‌‌می‌شود، خاطرنشان کرد: افزایش غلظت آلاینده‌ها، تغییر شکل رودخانه‌ها، افزایش نسبت هیدرولوژکی از دیگر مسائلی است که موجب نگرانی از افزایش سطح آب دریا می‌شود. یوسفی در پایان گفت: 60 درصد از سواحل دریای خزر در اختیار مازندران است که امیدواریم ساحلی سالم و ایمن در انتظار سواحل مازندران باشد.



  کد خبر : 4047
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :